Odvažna i zelena 🥬

Danas je sve u znaku zelene boje i svježih okusa. Upravo je takva i naša SUZANA.

Uzmimo nekoliko trenutaka kako bismo ovoj zelenoj kraljici IMMUNO+ linije pružili spotlight koji zaslužuje. SUZANA je hladno prešani sok kojeg krasi kombinacija boja i okusa kelja, špinata, peršina, celera, zelene jabuke i limuna. Da, baš kako smo i najavili –  Čitav vrt u jednom gutljaju.

Zelena boja dolazi od biljnog pigmenta klorofila tj. eliksira života.

Zeleno lisnato povrće prava je rock zvijezda naše prehrane – ono drži prvo mjesto na ljestvici za vitamine A, C i K, kalij i vlakna i to sa samo 5 do 40 kalorija po porciji. Kelj i špinat sadrže veliku količinu luteina, fitokemikalije koja može smanjiti rizik od makularne degeneracije – najvećeg uzroka gubitka vida u starijoj dobi. Tamnozeleno lisnato povrće obiluje mineralima, antioksidansima, vitaminima i drugim funckionalnim spojevima koji doprinose pravilnom radu našeg organizma.

Zelena boja ove superhrane dolazi od biljnog pigmenta klorofila koji sudjeluje u fotosintezi (stvaranju energije) pa nije ni čudno što ga često nazivaju eliksirom života. Klorofil povoljno djeluje na krvnu sliku te potiče funkciju jetre, štitnjače i bubrega, a važan je i za jačanje imuniteta.

Mnoge hranjive tvari koje se nalaze u zelenom lisnatom povrću su netopive u mastima, što znači da se u obroku mogu kombinirati s dobrim masnoćama iz cjelovitih namirnica poput orašastih plodova i sjemenki. Osim toga, zeleno lisnato povrće svestrano je s mnogo pogleda – nutritivno, okusno, a i s obzirom na svoju kulinarsku upotrebu.

Jeste li znali?

Kuhanje zelenog lisnatog povrća koncentrira mnoge vitamine i minerale te pomaže u smanjenju gorkog okusa. Međutim, hranjive tvari topive u vodi, poput vitamina C, mogu se izgubiti ako ovo povrće predugo kuhamo ili odbacimo vodu u kojoj se ono kuhalo.

Prosječna hranjiva vrijednost na 100 ml:

Energija: 183 kJ / 43 kcal
Masti: 0,38 g
(od kojih zasićene masne kiseline: <0,1 g)
Ugljikohidrati: 9,41 g
(od kojih šećeri: 6,47 g)
Bjelančevine: 1,88 g
Sol: <0,1 g

SUZANA-u možete potražiti u svakom Juice Box-u ili na našem webu, zasebno ili u sklopu naše IMMUNO+ linije od 8 hladno prešanih sokova.

A koje su to vrline koje posjeduje SUZANA?

PERŠIN

Osim što je jedna od najprisutnijih biljaka i začina u britanskoj kuhinji, peršin je također više nego popularan u europskoj i bliskoistočnoj hrani. U receptima se najčešće koristi plosnati ili kontinentalni peršin iako postoji i tzv. ”kovrčavi” tip peršina. Okus svima poznat – svjež i travnat – savršen je dodatak umacima, juhama i, kao što možete i sami vidjeti i probati – hladno prešanim sokovima. Prstohvat peršina može pružiti puno više od samog ukrasa na vašem tanjuru. On sadrži dvije vrste neobičnih komponenti koje pružaju jedinstvene zdravstvene koristi. Prva vrsta su isparljive komponente ulja – uključujući miristicin, limonen, eugenol i alfa-tujen. Druga vrta su flavonoidi, a među njima se ističe luteolin koji djeluje kao antioksidans i koji se kombinira s visoko reaktivnim molekulama koje sadrže kisik (kisikovim radikalima) i pomaže u sprečavanju oštećenja stanica na bazi kisika.

CELER

Nedavna istraživanja uvelike su poboljšala naše znanje o protuupalnim prednostima celera, uključujući njegovu protuupalnu ulogu u samom probavnom traktu.

Celer je svojim sastavom 95% voda, sadrži zanemarive količine bjelančevina i masti i samo 1,4g ugljikohidrata na 100g sirovog celera. Njegova energetska vrijednost iznosi skromnih 9 kcal na 100g. Unatoč visokom udjelu vode, celer sadrži neke vitamine i minerale poput kalija i kalcija – koji su važni za zdravlje srca – te  folata i vitamina K koji sudjeluju u stvaranju crvenih krvnih zrnaca i pomažu u procesu koagulacije (grušanja) krvi.

ZELENA JABUKA

Kraljica voća je ovaj puta, naravno, u zelenom ruhu. Bez obzira na boju – jabuke su odličan izvor prehrambenih vlakana i vitamina C, a od minerala se ističe i kalij.

Jabuke su bogate kvercetinom i pektinom, a koji su zaslužni za opskrbu jabuka s raznim nutritivnim blagodatima.
Kvercetin je flavonoid, vrsta prirodne biljne kemikalije koja ima antioksidacijske i protuupalne učinke. Pektin je vrsta topljivih vlakana koja mogu pomoći u sprječavanju opstipacije i imaju skroman učinak na snižavanje LDL, “lošeg” kolesterola.
Pektin je također fermentiran uz pomoć korisnih bakterija u debelom crijevu, a koje proizvode masne kiseline kratkog lanca koje mogu imati ulogu u prevenciji kroničnih bolesti, uključujući određene vrste raka i poremećaja crijeva.

LIMUN

Kad Vam život da limun… nemojte se zadržati samo na limunadi!

Limun je bogat vitaminom C, folatom, kalijem, flavonoidima i spojevima zvanim limonini, a koje pronalazimo u soku limuna. Četvrtina šalice limunovog soka sadrži čak 31% preporučenog dnevnog unosa vitamina C, 3% folata i 2% kalija, a sve to za skromnih 13 kcal. Čitavi sirovi limun sadrži 139% preporučenog dnevnog unosa vitamina C i ima 22 kcal.

kombinacijom voća i povrća u ovom soku lako dolazimo blizu preporučenog dnevnog unosa određenih vitamina i minerala

Drugim riječima – kombinacijom voća i povrća u ovom soku lako dolazimo blizu preporučenog dnevnog unosa određenih vitamina i minerala ili ga čak ostvarujemo, a pritom ne razmišljajući puno o pripremi i količini utrošenog vremena kojeg vrlo često i nemamo na raspolaganju.

Dopustite da Vas osvoji SUZANA. Odvažna i zelena, na prvu ruku ne svakome tako slatka, ali na prvi gutljaj – zasuze od sreće baš svi.

Potražite ju u svakom Juice Box-u ili na našem webu, zasebno ili u sklopu naše IMMUNO+ linije od 8 hladno prešanih sokova.

tekst: Ana Jagarinec, studentica nutricionizma